Dobrodošli na eVedež! Prijavite se in začnite z uporabo e-gradiv in podpore.
Registracija/Prijava

Avtizem

Priročnik

ISBN 9789610211518
Avtor: Marco Pontis

Hiter vodič za učitelje v osnovni šoli (pa tudi starše in vse, ki se ukvarjajo z otrokom z avtizmom) je namenjen čim bolj učinkovitemu soočanju s težavnimi vedenji, ki so značilna za motnjo avtističnega spektra.

Ključne prednosti

Vsak otrok je svet zase, ki ga je potrebno raziskati

Hiter vodič za učitelje v osnovni šoli (pa tudi starše in vse, ki se ukvarjajo z otrokom z avtizmom) je namenjen čim bolj učinkovitemu soočanju s težavnimi vedenji, ki so značilna za motnjo avtističnega spektra. To je motnja, ki se je žal ne da odpraviti, saj z njo ljudje živijo vse življenje. Vendar se z doslednim upoštevanjem nasvetov, ki jih prinaša ta priročnik, lahko vedenje otroka z avtizmom zelo izboljša. Način dela, ki ga priročnik predlaga, pa pozitivno vpliva tudi na ostale otroke v razredu. Pri tem je bistveno, da je delovanje učiteljice/učitelja usklajeno tudi z drugimi učitelji, strokovnjaki in predvsem s starši, zato je ta priročnik dobrodošla pomoč tudi za njih.

Knjigo je napisal profesor specialne pedagogike in didaktike za motnje v razvoju Marco Pontis, ki deluje na univerzi v Bolzanu. Že skoraj dvajset let se ukvarja z motnjami avtističnega spektra, od leta 2010 pa tudi z izobraževanjem učiteljev na temo inkluzivne didaktike za učence s posebnimi učnimi potrebami.

Ta priročnik ni namenjen poglobljenemu spoznavanju avtizma – za to boste v sezamu literature našli veliko predlogov – pač pa ponuja kratka in jasna navodila za delo z otrokom z avtizmom. V uvodu boste najprej spoznali, kaj ta motnja je in kakšne so njene značilnosti in simptomi. Nato je predstavljena struktura knjige – razdeljena je na tri širša poglavja: Družbena interakcija, Komunikacija ter Vedenja, interesi, dejavnosti, v katerih spoznamo 15 vedenj, značilnih za to motnjo. Za vsako od vedenj najprej izvemo vzrok – Zakaj to počne, nato v nekaj alinejah sledijo kratka navodila – Kaj narediti in Česa ne narediti. Sledi razdelek Kaj imeti v mislih, ki nam ponudi širšo razlago vedenja in predloge za razmislek ter ravnanje. Sledijo navodila Kako posredovati, ki nam predstavijo konkretne predloge za delo z otrokom (in sošolci). Vzgojni dogovor opozarja na pomen skupnega dela s starši, saj le usklajeno delo z njimi prinaša dobre rezultate. Sledi predlog za Strukturiranje dejavnosti in tudi učnega okolja, za tem pa še Nasvet strokovnjaka, ki vas opozori na še posebej pomembne aspekte dela z otrokom z avtizmom. Tema se zaključi z razdelkom Poglobitev, kjer dobimo še dodatna konkretna pojasnila in predloge za delo.

Menimo, da je priročnik enostaven, a učinkovit pripomoček za delo v razredu za vse, ki delate z učenci s to vedenjsko motnjo, zato vas vabimo, da si ga kupite in ga imate ves čas pri sebi kot pravi vodič v konkretnih situacijah v razredu.

Povezana gradiva